Conform Gartner, advanced analytics reprezintă un termen umbrelă pentru analiza autonomă sau semi autonomă de date, incluzând tehnologii și algoritmi avansați de mining, machine learning, analiză semantică, analiză de cluster etc.

Pe măsură ce business intelligence trece în etapa inteligenței augmentate, companiile au la dispoziție posibilitatea de a folosi advanced analytics pentru a răspunde la întrebări precum cele de mai jos, arată TechTarget:

  • De ce s-a întâmplat?
  • Se va repeta?
  • Ce se întâmplă dacă schimbăm x?
  • Ce ne mai spun datele la care noi nu ne-am gândit și nu am întrebat până acum?

Un studiu Frost & Sullivan arată, de altfel, că există 5 tipuri de utilizare a funcționalităților de advanced analytics pentru date enterprise, care merită atenție în viitorul apropiat:

  • Optimizarea experienței de customer service

Pentru a îmbunătăți calitatea customer service-ului, companiile apelează la date istorice privind clienții nemulțumiți pe care le modelează cu ajutorul machine learning — pentru a scădea riscul de a pierde clienți existenți.

Analiza de pattern-uri și comportamente ale consumatorilor prin intermediul datelor istorice constituie un avantaj atât în lumea serviciilor, cât și pentru retail, comerț etc. 

  • Mentenanță predictivă

De această dată vorbim de un avantaj industrial important oferit de advanced analytics — capacitatea de a reduce riscurile, costurile de mentenanță și, mai ales, a preîntâmpina posibile defectări ale sistemelor (sisteme electrice, pompe de petrol, telecomunicații etc.). 

  •  Sistemele de personalizare și recomandări

Pe măsură ce algoritmii au acces la date istorice complexe, aplicațiile, servicii precum Amazon, dar și servicii industriale specializate pot oferi recomandări profund personalizate.

  • Optimizarea sistemelor operaționale

Logistică, centre de date, cercetare medicală etc. — toate sunt optimizate cu ajutorul advanced analytics. De la predicții de usage pentru rețelistică și până la trenduri de răspândire a unui virus și până la folosirea AI pentru a previziona potențiale descărcări ale unei licențe, companiile își pot optimiza constant sistemele și infrastructură într-un mod proactiv. 

  • Dezvoltarea de produse și servicii noi

În lumea datelor de la utilizatorul final și a tehnologiilor IoT, advanced analytics oferă o privire în adâncime asupra comportamentelor umane — de ce au nevoie, ce îi ajută, ce alte aplicații sau gadgets pot apărea care să le rezolve problemele etc.
Bineînțeles, fiecare dintre aceste puncte dau naștere la noi tendințe, ținând cont de viteza cu care evoluează domeniul.

Mai multe puteți citi și în materialul sursă TechTarget.

Ai nevoie de mai multe detalii sau de un demo? Contactează echipa Relevance.

 

Dă-ne un semn la salut@relevance.ro sau direct, la 0723 507 060.

Cu bine,
Echipa Relevance

📧 salut@relevance.ro
☎️ +40.723.50.70.60