Noul studiu Qlik — 10 data trends that support the new digital imperatives — trage linie într-un an complicat, în care trecerea în digital a fost puternic accelerată, iar strategiile de business s-au schimbat peste noapte și subliniază ce va aduce 2021 pentru companii.

Cu ajutorul inteligenței augmentate și a interfețelor din ce în ce mai accesibile puse la dispoziția afacerilor, big data și business intelligence se democratizează pe măsură, aducând cu sine și o nevoie tot mai puternică de a transforma modul în care datele sunt gestionate la toate nivelurile. 

Să vedem, așadar, ce amintește partenerul nostru ca fiind cele mai importante 10 tendințe ale anului viitor:

  • Continua adoptarea modelului SaaS.

Un switch adoptat de tot mai multe companii, atât în mentalitate, cât și în operațional, datorită infrastructurii de tip cloud și a avantajelor competitive pe care o soluție SaaS le oferă: acces rapid la inovație, augmented analytics, procese agile etc.

  • Date intuitive și platforme self-service în creștere. 

Procese rapide de onboarding și capacitatea de a folosi intuitiv datele dintr-o platformă reprezintă viitorul imediat. Qlik previzionează creșterea micro-datelor și a nevoilor granulare ale utilizatorilor, pentru a le facilita deciziile de business, fără întreruperi sau intervenția unei alte părți. Cu atât mai mult într-un context remote în creștere.

  • Democratizarea vizualizării datelor și a ”poveștilor” pe care fiecare le poate spune prin intermediul vizualizării.

2020 a fost anul în care vizualizarea datelor a atins masă critică la nivel de consumator. Ce urmează este nevoia de a crea resursele și abilitatea de a interpreta datele, înțelegând logica de business, corelația și nu numai.

  • Facilitarea accesului la date business-ready.

Nevoia de date în timp real a explodat și se va menține cu siguranță. De aceea, platformele care vor oferi date sintetizate și insights gata de aplicat, vor avea avantajul într-un mediu din ce în ce mai complex.

  • Nevoia de soluții avansate de analytics în creștere.

Algoritmii și modelele predictive trebuie să devină din ce în ce mai nuanțate, pentru a acomoda anomalii și a scoate în evidență datele marginale, adaugă Qlik. Contextul pandemiei a scos la suprafață nevoia de a crea soluții avansate de analytics, care să poată pune în lumină ceea ce numim outliers.

  • Captarea datelor ”alternative” – o nouă nevoie.

Ce date complementare lipsesc din setul ”uzual” de data analytics? O întrebare din ce în ce mai frecventă în gestiunea volumelor mari de date și a mediilor din ce în ce mai complexe. Datele derivate, sintezele ample, corelațiile între sisteme de date etc. vor deveni o realitate frecventă cu ajutorul machine learning și AI.

  • Transformarea proceselor de business cu ajutorul datelor.

RPA, data mining, alerte deștepte și data analytics integrate în business — acesta este viitorul unor procese eficiente, care să optimizeze operațiunile unei companii. Până în 2023, spune Gartner, utilizatorii își vor orchestra experiențele cu aplicațiile de business așa cum o fac cu serviciile de streaming acum. 

  • Recalibarea subiectelor de securitate și data privacy.

Centralizarea datelor pentru a găsi soluții rapide, pe de o parte, și intruziunea, de cealaltă parte, vor continua să fie negociate între public și privat. Nevoia unei înțelegeri aprofundate asupra consecințelor manipulării datelor va continua într-un mod accelerat.

  • Mai multă colaborare în managementul datelor.

O altă tendință observată în studiu se leagă de nevoia de a colabora tot mai mult în zone care păreau ”aride” — curatoriatul de date și analiza de date vor crește pentru a pune la dispoziția consumatorilor o serie mult mai variată de informații și insights. 

  • Data literacy și înțelegerea în profunzime a datelor ca avantaj competitiv la nivel organizațional.

The Great Digital Switch, după cum îl numește Qlik, va forța platformele și soluțiile de BI și analytics să susțină companiile activ în procesul de consum al datelor. Cu ajutorul AI, NLP etc., organizațiilor vor avea nevoie ca datele să fie procesate în tot lanțul operațional, pentru ca utilizatorii să treacă de la reactiv la predictiv. 

Pentru o analiză aprofundată a acestor tendințe, găsiți studiul integral în pagina noastră de Resurse

Ai nevoie de mai multe detalii sau de un demo? Contactează echipa Relevance.

 

Dă-ne un semn la salut@relevance.ro sau direct, la 0723 507 060.

Cu bine,
Echipa Relevance

📧 salut@relevance.ro
☎️ +40.723.50.70.60