Automatizarea datelor și contexte relevante – premisele unei povești de success
Atunci când datele nestructurate, semi-structurate și structurate sunt puse într-un context care poate fi tradus în segmente de business, inovația își face apariția aproape de la sine.
Provocarea într-un business este să știi care sunt aceste date, cum să le accesezi, cum să le colectezi și apoi cum să le interpretezi, astfel încât să nu cazi în capcana unor false concluzii ce vor duce la decizii incorecte.
Termeni precum big data, infrastructuri de date sau business intelligence devin, așadar, o realitate palpabilă și nu doar concepte abstracte care sună bine. De aceea, o echipă competentă este aceea cu abilități interdisciplinare, care să știe cum să se folosească de datele relevante și care să poată răspundă la întrebări precum:
- Care sunt segmentele noi de clienți?
- Care este piața relevantă pentru un anumit produs sau serviciu?
- Unde se află nevoi neadresate pentru care putem crea un nou produs/serviciu?
- Care este răspunsul potențial al unei piețe existente? Dar al unei piețe noi?
Astfel de întrebări conduc la inovație, profitabilitate și o înțelegere mult mai apropiată de realitatea imediată a business-ului în care operezi.
De altfel, un studiu din 2019 – EBRD Knowledge Economy Index – plasează România ca medie pe scala economiei informației (knowledge economy), un statut incipient în privința înțelegerii în profunzime a pieței de date.
Ceea ce înseamnă că o echipă ca cea descrisă mai sus, este cu atât mai valoroasă cu cât piața se află la început, iar companiile care integrează astfel de abilități au foarte multe de câștigat.
A folosi datele relevante în contexte bine delimitate reprezintă o formulă clară de creștere a profitabilității.
Cazul Relevance – Dasha.ro
Așa a început și parteneriatul de succes Relevance Management – Dasha.ro, magazinul online înțelegând foarte clar nevoile de business legate de colectarea și interpretarea corectă și completă a datelor de vânzări, marketing și nu numai.
Dasha.ro reprezintă unul dintre cele mai mari magazine online pentru femei (pantofi, rochii, accesorii etc.), cu volume mari de date de colectat din numeroase surse.
Acces rapid la informații despre statusul campaniilor online
„Am avut de adus date din Facebook Ads, Google Analytics, 2 ERP-uri (unul vechi și unul nou, către care se făcea tranziția, dar care trebuiau conectate în paralel pentru o perioadă de timp), pentru ca echipa Dasha să beneficieze de rapoarte de vânzări actualizate zilnic, acces rapid la datele din campaniile derulate online etc.”, a povestit Valentin Barbu, Data Solutions & co-founder Relevance Management.
Rapoarte de vânzări actualizate zilnic, automat
În plus, compania a ales, cu ajutorul profesioniștilor Relevance, implementarea combinată a unei soluții de data warehouse (DWH) și a unei soluții de business intelligence pentru a realiza rapoartele de vânzări.
Dacă o soluție DWH preia datele brute din diversele baze de date ale unei companii, le prelucrează și apoi le stochează sub o nouă formă, mai apropiată de necesitățile oamenilor de business, prin Qlik Sense, soluția de business intelligence integrată, echipa are control complet asupra rapoartelor și vizualizării de date.
Dezvoltarea unui proces eficient de retargeting pentru anumite produs
Mai exact, rapoartele generate includ în acest moment informații legate de campaniile online de vânzări, ad sets, CTR (click through rate), număr de sesiuni, produse vizitate, produse adăugate în coș, campanii din Google, keywords, costuri aferente fiecărui keyword sau per reclamă, datele din stocurile online Dasha.ro etc. – metrici de e-commerce necesare în luarea de decizii eficiente, bazate pe date reale.
„Colaborarea Dasha cu Relevance a fost una excelentă. Ceea ce a început ca un proiect punctual continuă deja de peste 2 ani și suntem încrezători că va merge mai departe!” Iulian Munteanu, CEO, Dasha.ro
Reducerea costurilor prin optimizarea campaniilor de marketing
Obținerea acestor date în timp real, plus automatizarea colectării lor, reprezintă un avantaj competitiv necesar într-un domeniu atât de dinamic și schimbător cum este e-commerce-ul.
Dasha.ro este genul de companie care poate răspunde întrebărilor de la începutul acestui articol, tocmai pentru că a ales să se concentreze pe eficientizare și procese smart privind managementul datelor.
”Dacă România are în prezent un scor de 5.01 din 10, conform aceluiași studiu, suntem optimiști că piața datelor va crește exponential și va recupera decalajele.”,
a adăugat Valentin Barbu.
Echipa Relevance susține piața din România prin astfel de abordări, tocmai pentru că înțelege că prezentul și viitorul vor fi acaparate de knowledge economy.
Ai nevoie de mai multe detalii sau de un demo? Contactează echipa Relevance.
Dă-ne un semn la salut@relevance.ro sau direct, la 0723 507 060.
Cu bine,
Echipa Relevance
salut@relevance.ro
+40.723.50.70.60